Skip to main content

Yedekleme Ve Felaket Durumu Kurtarma Temelleri

Yedekleme ve olağanüstü durum kurtarmanın temellerini öğrenerek kesinti süresini en aza indiren etkili planlar hazırlayabilirsiniz.

  • Yedekleme ve felaket kurtarma arasındaki farkı anlayın ve etkili stratejiler geliştirmek için kritik olan temel kavramları anlayın
  • Kuruluşunuz için doğru uyumu bulmak için birden çok bulut ve şirket içi dağıtım seçeneğini değerlendirin
  • Yedekleme ve felaket kurtarma hedeflerinize ulaşmak için en iyi teknolojileri belirleyin

Yedekleme ve felaket kurtarmanın temellerini anlamak, planlanmamış kesinti süresinin işletmeniz üzerindeki etkisini en aza indirmek için kritik öneme sahiptir. Sektörler genelinde kuruluşlar, kesinti süresinin hızla gelir kaybına neden olabileceğini kabul ediyor. Ne yazık ki, doğal afetler, insan hatası, güvenlik ihlalleri ve fidye yazılımı saldırılarının tümü, BT kaynaklarının kullanılabilirliğini tehlikeye atabilir. Herhangi bir kesinti süresi müşteri etkileşimlerini rayından çıkarabilir, çalışan üretkenliğini bozabilir, verileri yok edebilir ve iş süreçlerini durdurabilir.

Yedeklemeyi felaket kurtarmadan ayırmak, temel terimleri tanımlamak ve çeşitli dağıtım seçeneklerini ve teknolojileri değerlendirmek, kesinti süresinin sonuçlarından kaçınmak için etkili stratejiler geliştirmenize yardımcı olabilir.

Yedekleme Ve Felaket Durumu Kurtarma Temelleri

Yedekleme ve felaket kurtarma nedir?

Yedekleme ve olağanüstü durum kurtarma arasında önemli bir ayrım vardır. Yedekleme, verilerin fazladan bir kopyasını (veya birden çok kopyasını) alma işlemidir. Korumak için verileri yedeklersiniz. Yanlışlıkla silme, veritabanı bozulması veya yazılım yükseltmesiyle ilgili bir sorunla karşılaşırsanız, yedekleme verilerini geri yüklemeniz gerekebilir.

Öte yandan felaket kurtarma, bir kesintiden sonra uygulamalara, verilere ve BT kaynaklarına erişimi hızlı bir şekilde yeniden sağlamak için plan ve süreçleri ifade eder. Bu plan, birincil veri merkeziniz tekrar işlevsel hale gelene kadar yedekli sunucu ve depolama sistemlerine geçmeyi içerebilir.

Bazı kuruluşlar yedeklemeyi felaket kurtarma için yanlış yapar. Ancak ciddi bir kesintiden sonra keşfedebilecekleri gibi, yalnızca verilerin kopyalarına sahip olmak, işinizi devam ettirebileceğiniz anlamına gelmez. İş sürekliliğini sağlamak için sağlam, test edilmiş bir felaket kurtarma planına ihtiyacınız var.

Tavsiye edebileceğimiz Acronis sistemini deneyebilirsiniz.

Yedekleme Ve Felaket Durumu Kurtarma Temelleri cloudbackup

Planlamanın önemi

Kuruluşunuz, yedekleme veya olağanüstü durum kurtarmayı ihmal edemez. Kazayla silme işleminden sonra kaybolan verileri almak saatler sürerse, çalışanlarınız veya iş ortaklarınız, teknolojinize dayanan iş açısından kritik süreçleri tamamlayamayacak şekilde boşta kalacaktır. Ve bir felaketten sonra işletmenizi tekrar çevrimiçi duruma getirmek günler sürerse, kalıcı olarak müşteri kaybetmeye hazırsınız. Her iki durumda da kaybedebileceğiniz zaman ve para göz önüne alındığında, yedekleme ve olağanüstü durum kurtarma yatırımları tamamen haklı çıkar.

Anahtar terimler

Birkaç temel terimi anlamak, stratejik kararlarınızı şekillendirmenize yardımcı olabilir ve yedekleme ve felaket kurtarma çözümlerini daha iyi değerlendirmenizi sağlayabilir.

1-) Recovery time objective (RTO)

Bir kesintiden sonra normal iş operasyonlarını kurtarmak için geçen süredir. RTO’nuzu ayarlamaya bakarken, ne kadar zaman kaybetmek istediğinizi ve bu zamanın kâr hanenizde yapacağı etkiyi göz önünde bulundurmanız gerekir. RTO, bir iş türünden diğerine büyük ölçüde değişebilir. Örneğin, bir halk kütüphanesi katalog sistemini kaybederse, sistemler geri yüklenirken birkaç gün daha manuel olarak çalışmaya devam edebilir. Ancak büyük bir çevrimiçi perakendeci envanter sistemini kaybederse, 10 dakikalık kesinti süresi ve bununla ilişkili gelir kaybı bile kabul edilemez olacaktır.

2-) Recovery point objective (RPO)

Bir felaket anında kaybetmeyi göze alabileceğiniz veri miktarını ifade eder. Kesintinin herhangi bir veri kaybına neden olmaması için verileri sürekli olarak uzak bir veri merkezine kopyalamanız gerekebilir. Ya da beş dakika veya bir saatlik veriyi kaybetmenin kabul edilebilir olacağına karar verebilirsiniz.

3-) Failover

Failover görevleri kullanıcılar için sorunsuz bir şekilde yedekleme sistemlerine otomatik olarak aktaran felaket kurtarma işlemidir. Hemen devralmaya hazır yedekli sistemlerle birincil veri merkezinizden ikincil bir siteye yük devredebilirsiniz.

4-) Failback

Failback orijinal sistemlere geri dönmenin felaket kurtarma işlemidir. Felaket geçtikten ve birincil veri merkeziniz tekrar çalışmaya başladığında, sorunsuz bir şekilde geri dönebilmelisiniz.

5-) Restore

Restore  yedek verileri birincil sisteminize veya veri merkezinize aktarma işlemidir. Geri yükleme işlemi genellikle felaket kurtarma işleminden ziyade yedeklemenin bir parçası olarak kabul edilir.

Ayrıca, Olağanüstü durum kurtarma süreçlerinizi ve olağanüstü durum kurtarma ortamınızı yönetmek için alternatifleri değerlendirirken son bir terim daha faydalı olabilir !

6-) Disaster recovery as a service (DRaaS)

Disaster recovery as a service (DRaaS) felaket kurtarma için yönetilen bir yaklaşımdır. Bir üçüncü taraf, olağanüstü durum kurtarma için kullanılan altyapıyı barındırır ve yönetir. Bazı DRaaS teklifleri, felaket kurtarma süreçlerini yönetmek için araçlar sağlayabilir veya kuruluşların bu süreçleri kendileri için yönetmesini sağlayabilir

İş yüklerine öncelik verin

Temel kavramları anladıktan sonra, bunları iş yüklerinize uygulama zamanı gelir. Birçok kuruluş, her iş yükünün işlerine olan önemini yansıtan birden çok RTO ve RPO’ya sahiptir.
Büyük bir banka için çevrimiçi bankacılık sistemi kritik bir iş yükü olabilir – bankanın zamanı ve veri kaybını en aza indirmesi gerekir. Ancak, bankanın çalışan zaman takibi uygulaması daha az önemlidir. Bir felaket durumunda, banka, iş üzerinde önemli bir olumsuz etki yaratmadan, uygulamanın birkaç saat veya bir gün süreyle durdurulmasına izin verebilir. İş yüklerini Tier 1, Tier 2 veya Tier 3 olarak tanımlamak, olağanüstü durum kurtarma planınız için bir çerçeve sağlamaya yardımcı olabilir.

Dağıtım seçeneklerini değerlendirin

Bir olağanüstü durum kurtarma planı tasarlamanın bir sonraki adımı, dağıtım seçeneklerini değerlendirmektir. Şirket içinde bazı olağanüstü durum kurtarma işlevlerini tutmanız veya verileri yedeklemeniz mi gerekiyor? Genel bulut veya hibrit bulut yaklaşımından faydalanır mısınız?

Yedekleme Ve Felaket Durumu Kurtarma Temelleri cloud

Cloud (Bulut)

Bulut tabanlı yedekleme ve felaket kurtarma çözümleri, her büyüklükteki kuruluş arasında giderek daha popüler hale geliyor. Birçok bulut çözümü, verileri depolamak için altyapı ve bazı durumlarda yedekleme ve felaket kurtarma süreçlerini yönetmek için araçlar sağlar.
Bulut tabanlı bir yedekleme veya felaket kurtarma teklifi seçerek, altyapı için büyük sermaye yatırımlarının yanı sıra ortamı yönetme maliyetlerinden de kurtulabilirsiniz. Ek olarak, hızlı ölçeklenebilirlik ve bölgesel bir felaket durumunda verileri güvende tutmak için gereken coğrafi mesafeyi elde edersiniz.
Bulut tabanlı yedekleme ve felaket kurtarma çözümleri, hem şirket içi hem de bulut tabanlı üretim ortamlarını destekleyebilir.

Örneğin, üretim ortamınızı kendi veri merkezinizde tutarken yalnızca yedeklenen veya çoğaltılan verileri bulutta depolamaya karar verebilirsiniz. Bu hibrit yaklaşımla, üretim ortamınızı hareket ettirmek zorunda kalmadan ölçeklenebilirlik ve coğrafi mesafe avantajlarını yine de elde edersiniz. Buluttan buluta modelde, hem üretim hem de felaket kurtarma, yeterli fiziksel ayrım sağlamak için farklı yerlerde olmasına rağmen bulutta bulunur.

On-premises (Şirket içi)

Bazı durumlarda, belirli yedekleme veya olağanüstü durum kurtarma işlemlerini şirket içinde tutmak, verileri geri almanıza ve BT hizmetlerini hızla kurtarmanıza yardımcı olabilir. Kesin veri gizliliği veya veri egemenliği düzenlemelerine uymanız gerekiyorsa, bazı hassas verileri şirket içinde tutmak da çekici görünebilir.
Felaket kurtarma için, tamamen şirket içi bir ortama dayanan bir plan zor olacaktır. Bir doğal afet veya elektrik kesintisi meydana gelirse, veri merkezinizin tamamı – hem birincil hem de ikincil sistemlerle birlikte – etkilenecektir. Bu nedenle, felaket kurtarma stratejilerinin çoğunda, birincil veri merkezinden biraz uzakta olan ikincil bir site kullanılır. Performans, düzenlemelere uygunluk ve ikincil siteye fiziksel erişim gibi faktörleri nasıl dengelemeye karar verdiğinize bağlı olarak, diğer siteyi şehir genelinde, ülke genelinde veya dünya genelinde bulabilirsiniz.

Teknolojiler

Seçtiğiniz dağıtım seçeneklerine bağlı olarak, yedekleme ve olağanüstü durum kurtarma için kullandığınız teknoloji ve süreç türleri için birkaç alternatifiniz olabilir.

Geleneksel Teyp Bant

On yıllardır ortalıkta olmasına rağmen, geleneksel manyetik bant depolama, yedekleme planınızda hala bir rol oynayabilir. Bir teyp çözümü ile, büyük miktarda veriyi güvenilir ve uygun maliyetli bir şekilde depolayabilirsiniz.
Teyp yedekleme için etkili olabilse de, genellikle disk tabanlı depolamaya daha hızlı erişim süresi gerektiren felaket kurtarma için kullanılmaz. Ayrıca, bir kasayı tesis dışındaki bir kasadan fiziksel olarak almanız gerekirse, birkaç saat, hatta günlerce kullanılabilirliği kaybedebilirsiniz.

Anlık görüntü tabanlı çoğaltma (Snapshot-based replication)

Anlık görüntü tabanlı yedekleme, bir uygulamanın veya diskin geçerli durumunu anlık olarak yakalar. Son anlık görüntüden bu yana yalnızca değiştirilen verileri yazarak, bu yöntem, depolama alanını korurken verilerin korunmasına yardımcı olabilir.
Anlık görüntü tabanlı çoğaltma, yedekleme veya felaket kurtarma için kullanılabilir. Elbette, verileriniz yalnızca en son anlık görüntünüz kadar eksiksizdir. Her saat anlık görüntü çekiyorsanız, bir saatlik veriyi kaybetmeye istekli olmalısınız.

Sürekli çoğaltma (Continuous replication)

Birçok kuruluş, olağanüstü durum kurtarma ve yedekleme için sürekli çoğaltmaya doğru ilerliyor. Bu yöntemle, bir diskin veya uygulamanın en son kopyası sürekli olarak başka bir konuma veya buluta kopyalanır, kesinti süresi en aza indirilir ve daha ayrıntılı kurtarma noktaları sağlanır.

Felaketi beklemeyin

Çoğu kuruluş için yedekleme ve felaket kurtarma stratejileri, işletmenin sağlığını korumak için kesinlikle kritiktir.

Suntek Felaket Kurtarma Çözümleri, stratejilerinizi değerlendirmenize ve güncellemenize yardımcı olarak karmaşıklığı ve maliyeti kontrol etmenize yardımcı olabilir. Ayrıca Suntek , kritik verilerinizi yedeklemek için ölçeklenebilir ve güvenli bir hedef sunar.
Suntek, hizmet olarak bulut yedekleme ve felaket kurtarma için otomatik çözümler bile sunar.
Ne yaparsanız yapın, stratejilerinizi değerlendirmek için beklemeyin. Yedekleme ve felaket kurtarma planları ancak ihtiyaç duyulmadan çok önce tasarlanır, dağıtılır ve test edilirse yardımcı olabilir.

CERAH123 Bolagacor Petir138 11BOLA BIO88 JOKER123 Slot Gacor slot gacor https://stikesnata.ac.id/ https://journal.stisassaadahsumedang.ac.id/
https://eudemy.id/ SLOT GACOR 888slot 11BOLA
https://pafipemkosiak.org/ BSO88 TWO88 SLOT GACOR
Sohbet Başlat
Yardıma ihtiyacınız var mı?
Suntek İleri Teknolojiler
Sizlere Nasıl yardımcı olabiliriz?